Vol. Actual Todos Volúmenes
Contenido
latinex

Docentes a escena

Página 80 de 84

Educación en justicia social: complemento indispensable para la formación de profesionales de la salud mental en México

framework to college counseling center practice”.

Journal of College Counseling, 6.1 (2003). 3-13. Universidad Iberoamericana. “Plan estratégico 2013- 2020”. Universidad Iberoamericana. 2013 <http://

www.uia.mx/web/files/planestrategico1320.pdf>. Vera, Elizabeth M. y Suzette L. Speight. “Multicultural competence, social justice and counseling psychology: Expanding our roles”. The Counseling Psychologist, 31.3 (2003). 253-272. Zalaquett, Carlos P., Pamela F. Foley, Kenyon Tillotson,

Julie A. Dinsmore y David Hof. “Multicultural and social justice training for counselor education pro- grams and colleges of education: Rewards and cha- llenges”. Journal of Counseling y Development, 86.3 (2008). 323-329.

 

Bibliografía sugerida

Arredondo, Patricia. “Using professional leadership to promote multicultural understanding and social jus- tice”. Journal of Pacific Rim Psychology, 2.1 (2006): 13-17.

Chi-Ying Chung, Rita, y Frederic P. Bemak. Social justi- ce counseling: The next steps beyond multiculturalism. Thousand Oaks, ca: Sage, 2012.

Lee, Courtland C. Counseling for Social Justice. Alexan- dria, va: American Counseling Association, 2007.

Toporek, Rebecca L., Lawrence H. Gerstein, Nadya A. Fouad, Gargi Roysircar y Tania Israel. Handbook for Social Justice in Counseling Psychology: Leadership, Vision, and Action. Thousand Oaks, ca: Sage, 2006.


Recibido: Abril 15, 2015
Aceptado: Junio 1°, 2015


35.PNG

80Educación en justicia social: complemento indispensable para la formación de profesionales de la salud mental en México
   Elsa Sánchez-Corral Fernández. Didac 67 (2016): 74-80

Página 80 de 84
Comentarios